JAK POZNÁTE, ŽE SI VÁS ZAMĚSTNAVATEL SKUTEČNĚ CENÍ?

27. 02. 2017

Díky rekordně nízké nezaměstnanosti je na čase, aby se zaměstnavatelé naučili skutečně si vážit svých zaměstnanců a dávali jim svou přízeň najevo. Poznáte i vy, že si vás zaměstnavatel cení a snaží se inspirovat “západním” přístupem firem? Na základě našich výsledků z řady průzkumů spokojenosti a zkušeností z oblasti psychologie práce zde předkládáme 10 znaků, jak poznáte, že si vás zaměstnavatel skutečně cení:

30% obrázek

  1. Zpětná vazba – Zpětná vazba může mít mnoho podob. Pokud je provedena správně a konstruktivně, tak je signálem zájmu o zaměstnance a podporuje pocit smysluplnosti vlastní práce a napomáhá dalšímu rozvoji. Na popularitě nabývá zejména 360° zpětná vazba, která poskytuje komplexnější pohled na konkrétního zaměstnance nejen ze strany nadřízeného ale i kolegů a podřízených.
  2. Možnosti rozvoje – Pocit, že na dané pozici nestagnujeme, učíme se stále něco nového a lépe poznáváme sami sebe, je zásadní pro pocit naplnění vlastního potenciálu. Zaměstnavatel vám může napomoci ve vašem rozvoji různými způsoby. Na trhu je možné nalézt nepřeberné množství rozvojových kurzů, vítané bývají i vzdělávací kurzy, např. jazykové. Zejména přínosné pak mohou být koučovací sezení spojené s dotazníky, které dále rozšiřují vaše sebepoznání.
  3. Odměna – Snad každý má rád odměny, pravdou však zůstává, že některé z nich potěší více než jiné. Nejefektivnější jsou odměny individuální a cíleně zaměřené. Zaměstnanci by měli být oceňováni jak za konkrétní výkon, tak za svou loajalitu k zaměstnavateli.
  4. Zájem ze strany zaměstnavatele – Zaměstnavatel by měl projevovat zájem o vaši psychickou pohodu, o to, abyste se cítili v práci spokojeni a nebyli pod neustálým tlakem. Velmi povzbuzující dokáže být přeci i to, když se nadřízený zeptá, jaký máte den nebo jaké plány máte na víkend. Ještě lépe – pokud máte se svým zaměstnavatelem nastavené pravidelné osobní hodnocení.
  5. Podpora a kooperace – Sociální stránka práce bývá mnohdy rozhodující faktor pro vaši pracovní spokojenost. Zaměstnavatel by měl umět dobré vztahy podporovat a rozvíjet, např. pomocí teambuildingových a dalších mimopracovních aktivit.
  6. Respekt – Respekt, respekt, respekt. Ano, přesně to potřebujeme. To, že jste si vědomi, že názory nadřízeného zajímají a nejsou devalvovány, značně přispívá k radosti a pocitu uznání z vykonané práce.
  7. Reálný přínos – Vědomí toho, že můžete přispět k reálnému dění ve firmě a nápady jsou vyslyšeny, napomáhá lepšímu sebevědomí a pocitu seberealizace.
  8. Informovanost a komunikace – právě tento znak zaměstnavatelé velmi často podceňují. Špatná komunikace nebo neinformovanost o cíli a vizi firmy z krátkodobého, tak dlouhodobého hlediska. Zaměstnanci bohužel často nebývají správně informování o tom, co se ve firmě děje a o tom, jaké je její směřování z dlouhodobého hlediska. Pokud si na vás nadřízený najde čas, aby vám něco vysvětlil nebo vás o něčem informoval, jedná se o další znak toho, že se můžete cítit jako součást dané firmy.
  9. Benefity – Škála benefitů je v dnešní době opravdu pestrá. Přesto, že benefity do značné míry přispívají ke spokojenosti zaměstnanců a jejich aplikace nemusí být pro firmy finančně nákladná, nebývají ani zdaleka využívané ve všech firmách. Mezi populární a takřka nenákladné benefity patří bonusy v podobě home officu, sick days či klouzavé pracovní doby. Oceňované jsou rovněž i různé druhy příspěvků, ať už na spoření či volnočasové aktivity.
  10. Možnost kariérního postupu – Možnost posunout se na lepší pozici, ať už z hlediska hierarchie společnosti, tak z hlediska zajímavější náplně práce, dodává silný pocit svobody a může zabránit stavům vyhoření zaměstnance.

A jak je na tom váš zaměstnavatel?

Tým TCC online

Potřebujete poradit?

Pavla Kaňková

+420 771 297 711

Blog

Jaké číslo z průzkumu spokojenosti si máme dát do KPI’s?

24. 06. 2024

Řešíte, jaká čísla z průzkumů spokojenosti, angažovanosti a loajality máte zahrnout do cílů či KPI’s manažerů? Jak...

ROZHOVOR – Šimon Pánek, Člověk v tísni: Můžete něco cítit jako manažer a lídr, ale od určité velikosti organizace už to nestačí a věci je potřeba objektivizovat

21. 06. 2024

V roce 2023 jsme realizovali Zaměstnanecký průzkum pro humanitární organizaci Člověk v tísni. Jaké byly výsledky, co...

Došli jste až sem? Tak už máte jen 2 možnosti: VYZKOUŠET KONTAKTOVAT NÁS

© 2024 Všechna práva vyhrazena. TCC online s.r.o.