Pulzní průzkumy

Pulzní průzkumy jsou kratší, cílené dotazníky, které se realizují obvykle několikrát ročně, většinou kvartálně.

Ideální je kombinovat pulzní průzkumy s komplexnějšími průzkumy spokojenosti, angažovanosti a loajality. Zachytíte tak nejen drobné pohyby v čase, ale získáte také „celkový snímek“ firmy.

Cílem tzv. pulzních průzkumů není postihnout vše, ale rychle a efektivně zachytit aktuální náladu v týmu či firmě, vybrané téma či metriku – stres a přetížení, žití hodnot, důvěru ve vedení. Často se také využívají pro ověření dopadu zavedení nových benefitů, organizačních změn nebo třeba přechodu na hybridní model práce. Na rozdíl od rozsáhlých ročních průzkumů spokojenosti bývají tyto pulzní dotazníky zaměřeny na aktuální témata, nálady nebo konkrétní změny ve firmě.

Díky své stručnosti (často 5–10 otázek) jsou snadné a rychlé jak z hlediska vyplnění, tak interpretace výsledků.

Pulzní průzkumy pomáhají firmám „zachytit signály“ dřív, než se z nich stanou problémy.

Hlavní charakteristiky pulzních průzkumů:

  • Krátké a konkrétní: Obvykle jen několik otázek (často 5–10).
  • Pravidelné opakování: Například jednou měsíčně, čtvrtletně nebo po důležité změně.
  • Rychlé vyhodnocení: Firmy získají téměř okamžitý přehled o aktuálním stavu.
  • Zaměření na aktuální dění: Např. reakce na změnu vedení, zavedení nového nástroje, pracovní atmosféru apod.

Výhody pulzních průzkumů:

  • Pomáhají včas zachytit problémy nebo trendy.
  • Umožňují flexibilní řízení zaměstnanecké zkušenosti.
  • Zvyšují angažovanost zaměstnanců tím, že dávají prostor pro pravidelnou zpětnou vazbu.

Nevýhody pulzních průzkumů:

  • Jejich úzké zaměření může přinášet riziko, že nějaká klíčová témata, která by stála za řešení, ale nejsou v popředí zájmu zaměstnanců, prostě zapadnou.
  • Často nepokrývají komplexní problémy do hloubky – může se stát, že přehlédnou širší souvislosti nebo hlubší příčiny nespokojenosti.
  • Pokud jsou realizovány příliš často (frekvence je intenzivnější než kvartální), mohou vést k nižší návratnosti odpovědí nebo formálním odpovědím bez hlubšího zamyšlení. Časté analýzy a očekávání rychlých reakcí mohou být navíc pro vedoucí pracovníky časově i organizačně náročné.

Podívejte se na ukázkovou výstupní zprávu pulzního průzkumu.

Zajímají Vás Zaměstnanecké průzkumy – tradiční či pulzní? Potřebujete nastavit měření angažovanosti, spokojenosti či loajality? Kontaktujte nás na info@tcconline.cz nebo na +420 771 297 711.

Potřebujete poradit?

Pavla Kaňková

+420 771 297 711

Blog

Často se ptáte: 360° zpětná vazba

03. 06. 2025

Co Vás nejčastěji zajímá v souvislosti s 360° zpětnou vazbou? A jak na Vaše otázky odpovídá Marta Fabiánová, Managing Director...

Jeden svět očima návštěvníků: zpětnou vazbu prostřednictvím Perfeedu poskytlo přes 10 tisíc diváků

01. 04. 2025

I letos jsme s pomocí našeho Perfeedu zajišťovali divácké hlasování na filmovém festivalu Jeden svět. Diváci v pražských...

Došli jste až sem? Tak už máte jen 2 možnosti: VYZKOUŠET KONTAKTOVAT NÁS

© 2025 Všechna práva vyhrazena. TCC online s.r.o.