Chcete přitahovat angažované zaměstnance jako magnet? Zaměřte se na employer brand!

Organizační kultura, employer brand a culture-fit jsou v současné době často skloňované pojmy a diskutovaná témata. Proč tomu tak a je a proč byste se o ně měli zajímat i ve vaší společnosti? Odpovědi naleznete níže v našem článku.

employer brand 2

Co je to employer brand?

Employer brand (značka zaměstnavatele) je termín z oblasti HR marketingu a označuje to, jak je daná společnost vnímaná z pohledu její reputace jako zaměstnavatele či uznávaných hodnot, a to z hlediska zaměstnance nikoliv zákazníka. V jiném slova smyslu, pokud na trhu práce panuje představa o firmě, jako o „skvělém místě k práci“
či „výborném zaměstnavateli“, znamená to, že má tato společnost silný employer brand.

Mezi top firmy v employer brandu se zařazují například L’oreal, Google nebo Starbucks. Každá z těchto firem investuje do své značky trochu jiným způsobem. Zatímco se Google zaměřuje zejména na rovnováhu pracovního a osobního života zaměstnanců (work-life balance), L’oreal klade důraz na jedinečnou pracovní zkušenost, profesní růst a mezinárodní mobilitu. Pro Starbucks je typické přímé zapojení zaměstnanců do procesu budování značky především přes sociální média.

Co vám employer brand přinese a na jaké hlavní oblasti se zaměřuje?

Dobře budovaná značka zaměstnavatele pomůže k efektivnějšímu náboru zaměstnanců a snížení jejich fluktuace. Firmy se silným employer brandem dosahují vyšší sounáležitosti zaměstanců a firmy, jejich vyšší angažovanosti na firemním dění a tím pádem i vyšších výkonů celé společnosti. Více o angažovanosti a pracovním výkonu se můžete dočíst v této studii zde.

Firemní hodnoty a culture-fit

Jak již víme, přístupy k budování employer brandu a tím pádem i firemní kultury se mohou výrazně lišit. Ne každý člověk  zapadne právě vaší kultury. Proto je velmi důležité, abyste vybírali zaměstnance, jejichž hodnoty budou co nejblíže právě vašim firemním hodnotám.

Jednou z možností, jak zjistit soulad firemních hodnot s hodnotami (potenciálního) zaměstnance je dotazník  culture fitO tom, jak culture-fit přispívá k vyšší spokojenosti zaměstnanců, jejich vyššímu výkonu či nižší fluktuaci se můžete více dočíst v meta analýze Kristofa-Browna z roku 2005.

V TCC online pracujeme na novém rozšíření psychodiagnostické metody měření preferencí jednotlivce v oblasti firemní kultury o nástroj, který bude zkoumat rovněž kulturu dané společnosti a její soulad s hodnotami zaměstnanců. Pokud máte zájem o vyzkoušení dotazníku culture-fit – stačí zažádat zde.

Rady na závěr

Nepodceňujte budování vlastní značky z pohledu zaměstnanců. český pracovní trh prochází výraznou změnou, která umožňuje schopným zaměstnancům vybírat si firmy a ne naopak. Zamyslete se také nad vlastní firemní kulturou a jejím rozvojem. Zlepšení firemní kultury a důraz na značku zaměstnavatele může výrazně přispět k úspěšnému růstu vaší společnosti.

Chcete přitahovat angažované zaměstnance jako magnet? Zaměřte se na employer brand a definujte si konkrétní hodnoty společnosti!  

Miskovska

plechata

 

 

 

Analytička                                                                                                                                 Projektová manažerka

Adéla Plechatá                                                                                                                         Monika Miškovská

Kontaktujte nás

Chtěli byste si otestovat naše produkty? Nebo vás zajímá něco jiného? Ozvěte se nám.

Not readable? Change text. captcha txt

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.  

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Zavřít