Jak vyhrát válku o talenty

17. 09. 2015

Kapitál jsou lidé

Svět pokročil a do popředí se dostává důraz na lidské zdroje. Kvalitní pracovníci se dnes rovnají úspěchu. Pokud je věda o zaměstnancích klíčová. Víte o ní dost a používáte ji na maximum?

 

Firma, která dokáže získat talenty, dominuje.

Svou konkurenci znáte jako své boty. Snažíte se být napřed. Víte, jak se jim daří. Přišli s konkurenční novinkou? Ve skutečnosti ne. Nenechte se zmást a podívejte se na „bigger picture“. Uvidíte, že jen přišli lidi. Ti lidé vytvořili něco. Mohou být lidé bez produktu? Ano. Může vzniknout produkt bez lidí? Ne, nikdy. Konkurenční výhodou tedy nikdy není oslňující feature, ale ve skutečnosti jsou to lidé, kteří s ním přišli.

 

Kde jsou talenti?

Získat takové lidi do firmy je nejlepší feature, jaký kdy můžete mít. Možná byste rádi dostali GPS souřadnice místa, kde kamkoliv sáhnete, nemůžete se splést. GPS souřadnice na místo na zemi neznám, ale řeknu vám, kde hledat a zvýšit pravděpodobnost na max. Takovou GPS souřadnicí je psychodiagnostika. Kvalitní psychometrický test dokáže odhalit i maximálně maskovaného talenta. Ujistěte se, že vám žádný neproklouzne. Talenti jsou mezi námi. Bohužel pro nás nejsou vidět na první pohled.

Kdo jsou talenti?

Pouštíme se do pokročilejší analýzy. Každý z nás je talentovaný na něco jiného a vy hledáte, jakou kombinaci talentových vloh by měl mít váš ideální zaměstnanec.

 

Jak to zjistit:

  1. Pozorujte své dobré pracovníky
  2. Změřte pozorování v časovém úseku
  3. Pište si poznámky, kdykoliv vás na jeho chování něco upoutá
  4. Zpracujte poznámky a hledejte podobnosti rysů vašich výkonných zaměstnanců

 

  1. Využijte metriku psychodiagnostických testů.
  2. Poznejte unikátní sadu talentových vloh „ideálního zaměstnance“
  3. Aplikujte výzkum na kandidáty do firmy

 

Jedna z největších chyb: Kopírování výběru kandidátů podle jiných firem.

 

Každá firma je jiná a potřebuje jiné lidi. Toto platí absolutně. Člověk, mistr na prodej aut, nemusí být úspěšný právě ve firme, která se zabývá prodejem něčeho jiného. Stejně tak nemusí zapadnout do firemního prostředí. Jste připraveni na vyšší úroveň řízení lidských zdrojů? Šijte si kandidáty na míru a využijte psychodiagnostiku.

 

…jak přilákat dostatečný vzorek pro výběr talenta na míru

 

Co talenti chtějí

Vybrat vhodného talenta znamená přilákat zájemce, mezi kterými by se talent mohl objevit. Vize do budoucna s sebou nese velké demografické změny. Do roku 2020 bude více než polovinu pracujících tvořit nová generace Y. A ta má o své práci vlastní představu.

 

  • 72% generace Y chce být svým vlastním pánemanalyta_dat
  • 74% generace Y chce volnou pracovní dobu
  • 64% generace Y má jako prioritu udělat svou prací svět lepším místem

 

Z toho vyplývá, že talenta mezi mladými přilákáte, když:

 

  • Nabídnete mu zodpovědnost
  • Nabídnete mu volnost a necháte ho vymyslet vlastní řešení
  • Stanovíte silnou firemní vizi

 

Těmito třemi body splníte hlavní niterní požadavky nastupující generace, která se vyznačujte silnými vlastními postoji, ale zároveň silnou loajalitou, pokud budou její osobnostní potřeby uspokojeny. Krátký rozhovor s novým zaměstnancem může rozkrýt mnoho niterních potřeb člověka, avšak důkladná psychodiagnostická analýza vám odhalí i nejmenší zákoutí potřeb vašeho zaměstnance, s kterými když budete pracovat, získáte do týmu hvězdu, která za vás bude potit krev. Bude-li to potřeba.

 

Vzhledem k pracovní volnosti nastupujících zaměstnanců je kvalitní psychometrie kandidátů čím dál, tím víc klíčová. S flexibilní pracovní dobou a volností vymýšlet vlastní řešení ušetří výběr vhodného kandidáta hodně peněz.

Díky rostoucí oblibě rozvoje zaměstnanců nadchnete i neúspěšného kandidáta, když mu dáte k dispozici výsledky z psychodiagnostického testu. I když byl ve vašem výběrovém řízení neúspěšný, nezapomene na vás a zanecháte v něm pozitivní vzpomínku. A co je důležitější než pozitivní vnímání veřejností?

 

Napište mi prosím na e-mail [email protected], pokud máte dotaz nebo mi chcete dát zpětnou vazbu. Vážím si každého příspěvku k diskusi.

 

Jakub Hendrich

 

Zdroje: http://blog.clearcompany.com/why-employers-are-wrong-about-what-employees-want

Potřebujete poradit?

Ivana Vasilis

+420 732 350 799

Blog

Co říkají data o loajalitě, motivaci a angažovanosti zaměstnanců

16. 11. 2022

„Mladé lidi je těžké namotivovat a udržet.“, „Loajalitu lidí podpoříte nejvíc zajímavou odměnou a benefity.“, „Po roce...

Implementace psychodiagnostických metod a zpětnovazebních nástrojů do HR systémů a aplikací

10. 11. 2022

Víte, že umíme implementovat naše online nástroje do HR systémů, aplikací, ATS systémů nebo třeba do chatbota? Přečtěte si o...

Došli jste až sem? Tak už máte jen 2 možnosti: VYZKOUŠET KONTAKTOVAT NÁS

© 2022 Všechna práva vyhrazena. TCC online s.r.o.