Chcete přitahovat angažované zaměstnance jako magnet? Zaměřte se na employer brand!

22. 03. 2017

Organizační kultura, employer brand a culture-fit jsou v současné době často skloňované pojmy a diskutovaná témata. Proč tomu tak a je a proč byste se o ně měli zajímat i ve vaší společnosti? Odpovědi naleznete níže v našem článku.

employer brand 2

Co je to employer brand?

Employer brand (značka zaměstnavatele) je termín z oblasti HR marketingu a označuje to, jak je daná společnost vnímaná z pohledu její reputace jako zaměstnavatele či uznávaných hodnot, a to z hlediska zaměstnance nikoliv zákazníka. V jiném slova smyslu, pokud na trhu práce panuje představa o firmě, jako o „skvělém místě k práci“
či „výborném zaměstnavateli“, znamená to, že má tato společnost silný employer brand.

Mezi top firmy v employer brandu se zařazují například L’oreal, Google nebo Starbucks. Každá z těchto firem investuje do své značky trochu jiným způsobem. Zatímco se Google zaměřuje zejména na rovnováhu pracovního a osobního života zaměstnanců (work-life balance), L’oreal klade důraz na jedinečnou pracovní zkušenost, profesní růst a mezinárodní mobilitu. Pro Starbucks je typické přímé zapojení zaměstnanců do procesu budování značky především přes sociální média.

Co vám employer brand přinese a na jaké hlavní oblasti se zaměřuje?

Dobře budovaná značka zaměstnavatele pomůže k efektivnějšímu náboru zaměstnanců a snížení jejich fluktuace. Firmy se silným employer brandem dosahují vyšší sounáležitosti zaměstanců a firmy, jejich vyšší angažovanosti na firemním dění a tím pádem i vyšších výkonů celé společnosti. Více o angažovanosti a pracovním výkonu se můžete dočíst v této studii zde.

Firemní hodnoty a culture-fit

Jak již víme, přístupy k budování employer brandu a tím pádem i firemní kultury se mohou výrazně lišit. Ne každý člověk  zapadne právě vaší kultury. Proto je velmi důležité, abyste vybírali zaměstnance, jejichž hodnoty budou co nejblíže právě vašim firemním hodnotám.

Jednou z možností, jak zjistit soulad firemních hodnot s hodnotami (potenciálního) zaměstnance je dotazník  culture fitO tom, jak culture-fit přispívá k vyšší spokojenosti zaměstnanců, jejich vyššímu výkonu či nižší fluktuaci se můžete více dočíst v meta analýze Kristofa-Browna z roku 2005.

V TCC online pracujeme na novém rozšíření psychodiagnostické metody měření preferencí jednotlivce v oblasti firemní kultury o nástroj, který bude zkoumat rovněž kulturu dané společnosti a její soulad s hodnotami zaměstnanců. Pokud máte zájem o vyzkoušení dotazníku culture-fit – stačí zažádat zde.

Rady na závěr

Nepodceňujte budování vlastní značky z pohledu zaměstnanců. český pracovní trh prochází výraznou změnou, která umožňuje schopným zaměstnancům vybírat si firmy a ne naopak. Zamyslete se také nad vlastní firemní kulturou a jejím rozvojem. Zlepšení firemní kultury a důraz na značku zaměstnavatele může výrazně přispět k úspěšnému růstu vaší společnosti.

Chcete přitahovat angažované zaměstnance jako magnet? Zaměřte se na employer brand a definujte si konkrétní hodnoty společnosti!  

Miskovska

plechata

 

 

 

Analytička                                                                                                                                 Projektová manažerka

Adéla Plechatá                                                                                                                         Monika Miškovská

Potřebujete poradit?

Pavla Kaňková

+420 771 297 711

Blog

Jaké číslo z průzkumu spokojenosti si máme dát do KPI’s?

24. 06. 2024

Řešíte, jaká čísla z průzkumů spokojenosti, angažovanosti a loajality máte zahrnout do cílů či KPI’s manažerů? Jak...

ROZHOVOR – Šimon Pánek, Člověk v tísni: Můžete něco cítit jako manažer a lídr, ale od určité velikosti organizace už to nestačí a věci je potřeba objektivizovat

21. 06. 2024

V roce 2023 jsme realizovali Zaměstnanecký průzkum pro humanitární organizaci Člověk v tísni. Jaké byly výsledky, co...

Došli jste až sem? Tak už máte jen 2 možnosti: VYZKOUŠET KONTAKTOVAT NÁS

© 2024 Všechna práva vyhrazena. TCC online s.r.o.