Pavla Kaňková
+420 771 297 711
22. 03. 2017
Co je to employer brand?
Employer brand (značka zaměstnavatele) je termín z oblasti HR marketingu a označuje to, jak je daná společnost vnímaná z pohledu její reputace jako zaměstnavatele či uznávaných hodnot, a to z hlediska zaměstnance nikoliv zákazníka. V jiném slova smyslu, pokud na trhu práce panuje představa o firmě, jako o „skvělém místě k práci“
či „výborném zaměstnavateli“, znamená to, že má tato společnost silný employer brand.
Mezi top firmy v employer brandu se zařazují například L’oreal, Google nebo Starbucks. Každá z těchto firem investuje do své značky trochu jiným způsobem. Zatímco se Google zaměřuje zejména na rovnováhu pracovního a osobního života zaměstnanců (work-life balance), L’oreal klade důraz na jedinečnou pracovní zkušenost, profesní růst a mezinárodní mobilitu. Pro Starbucks je typické přímé zapojení zaměstnanců do procesu budování značky především přes sociální média.
Co vám employer brand přinese a na jaké hlavní oblasti se zaměřuje?
Dobře budovaná značka zaměstnavatele pomůže k efektivnějšímu náboru zaměstnanců a snížení jejich fluktuace. Firmy se silným employer brandem dosahují vyšší sounáležitosti zaměstanců a firmy, jejich vyšší angažovanosti na firemním dění a tím pádem i vyšších výkonů celé společnosti. Více o angažovanosti a pracovním výkonu se můžete dočíst v této studii zde.
Firemní hodnoty a culture-fit
Jak již víme, přístupy k budování employer brandu a tím pádem i firemní kultury se mohou výrazně lišit. Ne každý člověk zapadne právě vaší kultury. Proto je velmi důležité, abyste vybírali zaměstnance, jejichž hodnoty budou co nejblíže právě vašim firemním hodnotám.
Jednou z možností, jak zjistit soulad firemních hodnot s hodnotami (potenciálního) zaměstnance je dotazník culture fit. O tom, jak culture-fit přispívá k vyšší spokojenosti zaměstnanců, jejich vyššímu výkonu či nižší fluktuaci se můžete více dočíst v meta analýze Kristofa-Browna z roku 2005.
V TCC online pracujeme na novém rozšíření psychodiagnostické metody měření preferencí jednotlivce v oblasti firemní kultury o nástroj, který bude zkoumat rovněž kulturu dané společnosti a její soulad s hodnotami zaměstnanců. Pokud máte zájem o vyzkoušení dotazníku culture-fit – stačí zažádat zde.
Rady na závěr
Nepodceňujte budování vlastní značky z pohledu zaměstnanců. český pracovní trh prochází výraznou změnou, která umožňuje schopným zaměstnancům vybírat si firmy a ne naopak. Zamyslete se také nad vlastní firemní kulturou a jejím rozvojem. Zlepšení firemní kultury a důraz na značku zaměstnavatele může výrazně přispět k úspěšnému růstu vaší společnosti.
Analytička Projektová manažerka
Adéla Plechatá Monika Miškovská
15. 08. 2024
Chcete začít využívat psychodiagnostické metody ve svém týmu nebo firmě? A nevíte jak na to? Inspirujte se tipy, které shrnuje...
14. 08. 2024
Léto je v plném proudu a my už ladíme detaily na HRko! Letos se na akci chystáme téměř všichni, včetně zástupců našeho...