„Na základě dat vyhledáváme pro firmy ty nejvhodnější talenty,” říkají zástupci startupu Kareer

26. 10. 2020

V rámci našeho podzimního SUPER SPECIÁLU jsme vyzpovídali další hosty, tentokrát ze Slovenska. Na otázky Marty Fabiánové odpovídali Martin Kalata a Peter Almasi, zakladatelé startupu Kareer.

Kareer.cloud

Kdo je podle Vás Superman/ka?

Martin Kalata: My jsme v podstatě startup, takže u nás je Superman/ka ten, kdo dokáže pokrýt strašně moc schopností. Je to člověk, který dokáže doručit mnoho věcí a úkolů napříč různými rolemi.

Konkrétně u nás ve firmě jsme malý tým, dohromady je nás 5 lidí, a založili jsme společnost s obrovským záběrem. Částečně se pohybujeme v datovém sektoru, takže je potřeba mnoho IT lidí, ale jsme také v HR oboru, takže potřebujeme lidi schopné se pohybovat v HR a lidi, kteří mají i sales dovednosti. U nás je tedy Superman ten, kdo umí skloubit strašně moc úkolů a umí doručit ty jednotlivé dílčí úlohy dobře a efektivně. Tedy ten, kdo umí „z každého soudku něco“ a dokáže to efektivně doručit.

Peter Almasi: Myslím, že po těch několika letech, co společnost budujeme, je každý z týmu Superman. Člověk musí skloubit mnoho vlastností, rychle se učit a dát do toho celkem dost energie. Myslím, že každý, kdo zakládá novou společnost a umí to dotáhnout do nějakého dalšího stádia, je takový novodobý Superman.

 

A co je Kareer? Zkuste to stručně představit.

Martin Kalata: Mohl bych to asi rozdělit do dvou fází. První je to, co se týká kandidátů, resp. uživatelů. Kareer je platforma, která kandidátům umožní se otestovat, zjistit, na co mají lepší dovednosti, na co slabší, na co by se možná mohli hodit víc. Je to platforma, která odhalí jejich potenciál.

Kandidáti se mohou případně otestovat i ve výkonnostních testech. Dále pak můžeme kandidátovi transparentně ukázat, jaké jsou pro něj vhodné pracovní role, s jakou pozicí má nejlepší shodu. Umíme mu ukázat, např. na jaký plat může dosáhnout, jaké schopnosti může v nejbližší době (např. v horizontu 5 let) rozvinout, a kam se může posunout.

Společnostem, pro B2B segment, Kareer nabízí bezplatný účet, kde přinášíme transparentní pohled na kandidáta. Umíme doporučit, kdo je pro společnosti nejvhodnější kandidát na různé pozice, kdo může vydržet ve firmě nejdéle, kdo se nejvíce hodí do firemní kultury a podobně.

Společnostem nabízíme samozřejmě také různé analytiky, například monitoring pracovního trhu, díky kterému můžeme nabídnout například benchmark platu apod.

 

Peter, doplnil bys něco?

Peter Almasi: Jak Martin shrnul, bereme to přes několik stádií pro B2C uživatele. Nejprve se poznávají, na to používáme testy od TCC online. Někdy ty testy odhalí i věci, které člověk sám nechce slyšet, ale je to fajn. Kandidát si musí uvědomit i své slabé stránky.

V té další fázi potom dáváme uživatelům datový přístup, jelikož chceme, aby se na svoje kariérní možnosti dívali přes data a rozhodovali se na jejich základě. O tom by v podstatě měl být Kareer. Umíme integrovat a agregovat data, zlehčit uživatelům život a spočítat za ně kalkulace, které by jinak museli dělat manuálně.

Potom následuje třetí fáze, kde by si už člověk měl být vědom, co jsou jeho silné stránky a jaké pracovní pozice či role by mohl v životě zastávat, tedy už se jedná o samotnou aplikaci předchozího. Tam navazujeme na B2B stranu, pro kterou umíme najít ty nejlepší lidi a talenty, kteří už jsou obeznámeni s tím, jaká je jejich ideální kariérní cesta.

 

Vy jste vlastně tedy zodpověděli už i tu další otázku, jak pomáháte firmám najít Supermany/Supermanky. Je ještě něco, co k tomu specificky nezaznělo?

Martin Kalata: Co bych možná ještě doplnil je, že můžeme použít i naši vlastní zkušenost. Když jsme s Petrem skončili školu, oba jsme pracovali pro velké společnosti. Já jsem byl ve „velké čtyřce“, Peter přešel také z korporátní společnosti, ale byl i ve světě startupů. Bylo dobré vidět a pochopit, jak lidé v té práci spolupracují a jak začínají své kariéry, dejme tomu v prvních pěti letech. Často byli nešťastní, protože si vybrali jen na základě nějakých subjektivních názorů kamarádů ze školy, známých, rodiny, nebo je zlákala nějaká dobře nastavená marketingová kampaň pro danou společnost. Realita je potom úplně jiná. Oni nemají ten transparentní pohled, datovou studii, na základě, které mohou vidět, zda jsou nejlepší shoda pro danou pozici. Je to pak vidět i na té druhé straně. Konkrétní člověk může být v určitých věcech šikovný, ale nastoupí do společnosti, do které se moc nehodí a po určité době z toho může být nešťastná i ta firma. Pak přichází to, že v prvních letech hrozně moc mladých lidí odchází a ani jedna strana není šťastná.

My se proto snažíme i firmám i kandidátům dát transparentní pohled, aby si našli vhodnější práci a shoda byla lepší. Snažíme se odstranit tu netransparentnost výběrového řízení, která je podle určitých Harvard studií docela vysoká, přibližně 30 % mladých lidí opustí práci v prvních několika měsících. Samozřejmě jsme si vědomi toho, že to nesnížíme na nulu, ale chceme to procento snížit co nejvíce.

Peter Almasi: Já jenom doplním Martina, že na mladé lidi působí spousta externích vlivů a každý se chce nějak profilovat do úspěšných rolí, ale ne všechny ty role jsou až tak atraktivní. Je to tak, hovořím i z vlastní zkušenosti, kdy jsem si nedávno sám dělal soft-skill test, že to opravdu umí odhalit ty plusy a mínusy. Dejme tomu, že jsem intuitivně a se štěstím šel směrem, který je pro mě celkem vhodný, ale je strašně moc lidí, kteří tím směrem nejdou. Potom mají docela problém postupovat v kariéře a není to dobré ani pro ty lidi, ani pro společnosti.

Tím, že my budeme mladé lidi vzdělávat na kariérní cestě, kterou by se měli vydat, z velké části vyřešíme i to, že budou chodit motivovaní lidé, kteří danou práci budou chtít vykonávat. Člověk, který dělá práci, která ho baví, dosahuje o dost lepších výsledků než člověk, který do práce chodí jen kvůli částce na výplatní pásce. Myslím tedy, že to celý proces ovlivní k lepšímu.

 

A Vy sami jste si udělali naši Psychodiagnostiku? A sedělo to?

Peter Almasi: Sedělo to velmi. Tak trochu jsem to sdílel i mezi lidi kolem sebe, aby si to vyzkoušeli, a je to celkem přesné. Fakt jsme byli překvapení, že když si člověk čte detaily, které Psychodiagnostika odhalila, je to pravda. Jsme tedy nadšení a sdílíme to s více lidmi, aby také oni měli příležitost se lépe poznat. Je už pak na nich, zda se podle toho chtějí řídit. Když je člověk mladší, možná to trochu potlačuje a možná nechce vidět ty chyby a slabiny… Myslím, si ale, že když si člověk uvědomí své slabé a silné stránky a snaží se to využít ve svůj prospěch, je to fakt super.

Martin Kalata: Já jsem si Psychodiagnostiku dělal, podobně jako Peter. Mám úplně stejné závěry s tím, že jsem byl až překvapený, jak to na mě sedí. My jsme si samozřejmě dělali všechny Vaše testy, ke kterým máme přístup. Hlavně u Multifaktorového osobnostního profilu jsem byl překvapený, jak moc jsem se v tom našel. Přesně jak říkal Peter, někdy člověk nechce slyšet některé věci, ví o nich, ale ve svojí mysli je potlačuje. Například u sebe vím, že si toho na sebe beru hodně a následný time management není vždy dokonalý, snažím se to nějak řešit, ale někdy to odkládám a beru si další úlohy, protože chci být u všeho. A přesně toto dotazník odhalil, je to v rizikách a jsou tam i nějaké doporučení. Také tedy Psychodiagnostiku vřele doporučuji známým a sdílím ty testy.

 

Máte nějaký vzkaz pro všechny do této zvláštní doby?

Martin Kalata: Hlavně ať jsou všichni zdraví.

Právě nyní je příležitost na online testování. Příležitost poznat, v čem máme silné a slabé stránky. Všechno se dá navíc udělat doma u počítače.

Peter Almasi: Já si pamatuji, když jsem ještě studoval v Londýně a chodil jsem na technické přenášky týkající se startupů, jednu větu, kterou nám říkal jeden ze zakladatelů. Člověk nemá nikdy „nahánět dolar“, ale má se snažit dělat to, co ho baví. Peníze a úspěch přijdou. To je můj vzkaz.

Podle mě by lidé měli použít Kareer, najít si role, které jsou pro ně super, a mít radost z toho procesu. Všechno ostatní už přijde samo.

 

Krásný vzkaz, moc děkuji.

 

 

Potřebujete poradit?

Pavla Kaňková

+420 771 297 711

Blog

Jaké číslo z průzkumu spokojenosti si máme dát do KPI’s?

24. 06. 2024

Řešíte, jaká čísla z průzkumů spokojenosti, angažovanosti a loajality máte zahrnout do cílů či KPI’s manažerů? Jak...

ROZHOVOR – Šimon Pánek, Člověk v tísni: Můžete něco cítit jako manažer a lídr, ale od určité velikosti organizace už to nestačí a věci je potřeba objektivizovat

21. 06. 2024

V roce 2023 jsme realizovali Zaměstnanecký průzkum pro humanitární organizaci Člověk v tísni. Jaké byly výsledky, co...

Došli jste až sem? Tak už máte jen 2 možnosti: VYZKOUŠET KONTAKTOVAT NÁS

© 2024 Všechna práva vyhrazena. TCC online s.r.o.