7 důvodů, proč nedělat průzkum spokojenosti zaměstnanců na koleně

shutterstock_421432657

Průzkumy spokojenosti zaměstnanců již zdaleka nejsou pouze výsadou nadnárodních korporací a stále častěji si získávají své místo na výsluní i v menších a středně velkých firmách. Jen ten, kdo ví, jaké je ve společnosti vnitřní klima, zda jsou zaměstnanci spokojení, případně co je trápí a kde je potenciál pro zlepšení, může efektivně reagovat na aktuální trendy na trhu práce.

Chcete vědět, co by se ve vztahu k vašim zaměstnancům dalo zlepšit a kde se skrývá potenciál pro uplatnění opatření personální politiky ve vaší společnosti? Možná chcete jen preventivně zjistit, jak si coby zaměstnavatel vedete, ale možná vám už ve firmě doutná nějaká ta komplikace, o které ještě zatím nevíte. Ať tak či onak, pokud stojíte před úkolem realizace průzkumu spokojenosti zaměstnanců, pak určitě řešíte důležité otázky: „Kdy, jak a za kolik?” A na začátku toho všeho obvykle stojí také „S kým?”. Pustit se do průzkumu ve vlastní režii nebo jeho realizaci svěřit do rukou externího odborníka? Podívejte se na 7 důvodů pro volbu externího dodavatele.

1. Ušetříte čas

Příprava průzkumu spokojenosti zaměstnanců je velmi časově náročná záležitost. Tvorba otázek, volba formy, jakou bude realizován, zajištění organizace a následné vyhodnocení průzkumu stojí nesmírné úsilí a čas. Pokud zvolíte externího dodavatele, ušetříte spoustu času, který budete moci věnovat něčemu důležitějšímu, třeba právě vašim zaměstnancům. S externím dodavatelem získáte standardizované a prověřené metodiky a postupy. Budete-li si to přát nebo bude-li to vyžadovat situace, můžete navíc tato řešení doplnit, dle konkrétních potřeb vaší společnosti.

2. Získáte odbornou pomoc při přípravě otázek

Právě volba vhodných otázek a jejich formulace bývá často příčinou pozdějšího rozčarování. V běhu všedního dne je snadno možné něco přehlédnout, některá kritéria vypustit a v návaznosti na to získat výsledky, které budou zkreslené nebo málo vypovídací. V tom nejhorším případě pak může společnost realizovat opatření ke zvýšení spokojenosti zaměstnanců, která budou zaměřena na zcela špatnou oblast potřeb zaměstnanců a nepřinesou žádné reálné efekty. S využitím externích řešení snadněji připravíte otázky, které budou mít dostatečnou vypovídací hodnotu a otázky, které se nebudou vzájemně překrývat v měřených oblastech. Zajistíte tak, že otázky budou nejen exkluzivní, ale zároveň vyčerpávající.

3. Realizace průzkumu bude ve svém důsledku efektivnější

Na první pohled se sice může zdát, že přístup „udělej si sám” sníží náklady a ušetří nějakou tu korunu ve vašem rozpočtu. Při bližším prozkoumání už to není tak jednoznačné. Vždyť čas personalisty také něco stojí a vezmete-li v úvahu další nevýhody a rizika přípravy průzkumu spokojenosti zaměstnanců pouze vlastními silami zjistíte, že v celkovém měřítku je volba vhodného externího dodavatele efektivnější.

4. Lépe vytěžíte získané informace

Běžné online „free” dotazníkové metody nabízejí pouze velmi povrchní a popisné informace. Pro hlubší analýzu a pohled budete muset data stejně stáhnout ze systému a nechat si je zanalyzovat buď in-house nebo externě. Tak proč nevyužít tohoto know-how, které kvalitní dodavatel online řešení automaticky poskytuje.

5. S externím řešením zvýšíte návratnost

Obecně lze říci, že zaměstnanci přistupují k průzkumům spokojenosti zaměstnanců mnohem otevřeněji, pokud nejsou realizovány samotnou společností pro kterou pracují či zajištěny přímo personalistou. Ač to nemusí být vůbec opodstatněné, externí subjekt přináší pocit větší anonymity, zaměstnanci bývají při odpovídání mnohem otevřenější a vstřícnější a návratnost dotazníků vyšší. A není to pouze o pocitu, s vhodným dodavatelem je anonymita vždy zajištěna.

6. Výrazně zrychlíte vyhodnocování a výsledky průzkumu získáte rychleji

Kvalitní online systémy pro realizaci průzkumů spokojenosti zaměstnanců pracují v podstatě automaticky a na základě sofistikovaných algoritmů umožňují porovnat najednou velké množství dat podle řady kritérií. Po ukončení průzkumu je zpracování dat velmi rychlé a v řádu hodin můžete mít k dispozici cenné výstupy. A tak se vám nestane, že budete po dodání výsledků reagovat na situaci, která již není relevantní.

7. Získáte širší pojetí a zjistíte také angažovanost či identifikaci

S využitím moderního a kvalitního online řešení zjistíte nejen jaká je spokojenost zaměstnanců, ale budete také schopni posoudit angažovanost a identifikaci nebo chcete-li loayalitu. Z pohledu zaměstnavatele totiž nemusí vždy znamenat, že spokojený zaměstnanec je také dobrým zaměstnancem. Skutečnost, že je zaměstnanec spokojený, ještě nic nevypovídá o tom, jak kvalitní výkon podává, případně zda neexistuje hrozba, že ho např. nepřetáhne konkurence.

 

Připravit průzkum spokojenosti zaměstnanců opravdu kvalitně není jednoduché a vždy hrozí riziko, že i přes vynaložené úsilí, nakonec uskutečníte průzkum ze kterého zdaleka nevytěžíte tolik, kolik by bylo možné s vhodným externím dodavatelem. A až ho budete vybírat, nezapomeňte se seznámit s jeho referencemi. Jeho zkušenosti a partnerský přístup by měl být pro vaši volbu klíčový.

Zajímá vás možnost realizace zaměstnaneckých průzkumů prostřednictvím kvalitního online řešení více? Dejte nám vědět na info@tcconline.cz. Rádi pro vás zpracujeme nezávaznou nabídku a vaše potřeby s vámi probereme.

Online průzkum spokojenosti zaměstnanců s TCC online přináší flexibilní, kvalitní a prověřené řešení, které dokáže reagovat na potřeby vaší společnosti. S jeho pomocí snadno rozklíčujte, co přesně se za spokojeností či nespokojeností zaměstnanců skrývá. Rychle a jednoduše získáte velké množství použitelných informací sestavených do přehledných výstupních zpráv.

Jedinečný vhled poskytnou „Smart zprávy”

Zaměstnanecké průzkumy od TCC online přinášejí navíc jedinečnou funkčnost, tzv. „Smart zprávy”. Ta vám umožní okamžitě, doslova „na jedno kliknutí” získat různé kombinace výstupních zpráv, s jejichž pomocí snadno identifikujete nejméně spokojené skupiny zaměstnanců, včetně důvodů jejich nespokojenosti. Následně můžete opatření pro zvýšení spokojenosti zaměstnanců zacílit přesně na nejohroženější skupiny a efektivně vyřešit nejpalčivější problémy v této oblasti. Zajímá vás, jak to přesně funguje? Podívejte se zde, případně na video, ve kterém „Smart zprávy” představujeme.  

Kontaktujte nás

Chtěli byste si otestovat naše produkty? Nebo vás zajímá něco jiného? Ozvěte se nám.

Not readable? Change text. captcha txt

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.  

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Zavřít