PŘEDPOVÍDÁNÍ VÝKONU POMOCÍ PSYCHODIAGNOSTIKY

Nabrat v dnešní době schopného člověka, který bude firmě přinášet zisk a vydrží v ní delší dobu, tedy se firmě zaplatí, je čím dál těžší. S rostoucím tlakem na výkon a efektivitu náboru i celého HR oddělení je tak potřeba co nejpřesněji již během procesu náboru zjistit, zda je daný uchazeč pro nás ten pravý.

 

Jedním z pomocníků v tomto rozhodování je právě psychodiagnostika, která pomáhá zpřesňovat toto důležité rozhodnutí. K rozhodnutí personalisty a manažera tak doplňuje další objektivní informace.

 

Jednou z možností, jak psychodiagnostiku v náboru využít, je pomocí ní předpovídat (predikovat) výkon a fluktuaci uchazeče. Jak na to? Většina firem má v rámci firemní kultury i náboru určené kompetence, které by měl uchazeč splňovat, aby do firmy “pasoval”. Psychodiagnostika nám pomáhá odhalit, které z těchto kompetencí jsou opravdu ty klíčové pro dobrý výkon a které z nich jsou pro firmu žádoucí, ale již bez vztahu k výsledkům na dané pracovní pozici.

 

Této schopnosti předpovídat výsledky uchazeče se dosahuje pomocí statistických analýz. Opět je to velmi jednoduché. Ve firmě se nejprve seberou data o výsledích jejích zaměstnanců (např. obrat, fluktuace, hodnocení manažera atd…) a zároveň tyto zaměstnanci projdou psychodiagnostikou. Po spárování dat o výkonu a o psychodiagnostice pro jednotlivé zaměstnance se právě pomocí statistiky hledají souvislosti a klíčové parametry pro předpovídání výkonu.

 

Jakmile tedy víme, jaké vlastnosti jsou v dané společnosti klíčové pro dobrý výkon, můžeme v rámci náboru dělat předvýběr a pokračovat k osobním rozhovorům pouze s těmi uchazeči, u nichž víme, že mají dobré předpoklady pro výkon. Tento postup ohromně šetří jak čas náborářů, tak i firemní náklady. Manažeři ve firmě si pak sami mohou u uchazeče určit, zda do něj chtějí investovat svůj čas a zda je to investice, která se jim vzhledem k odhadu výkonu a fluktuace vyplatí.


Jak to konkrétně v praxi vypadá? Případovou studii náboru obchodníků pomocí této metody naleznete na SUCCESS FACTOR INDEX

Kontaktujte nás

Chtěli byste si otestovat naše produkty? Nebo vás zajímá něco jiného? Ozvěte se nám.

Not readable? Change text. captcha txt

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.  

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Zavřít