Obchodní dovednosti - úspěšní obchodníci

Lidé s obchodními dovednostmi jsou podstatní pro prakticky všechny firmy. Do značné míry spoluurčují ekonomickou úspěšnost firmy. Samozřejmě nejsou jediným měřítkem úspěchu, ale organizace bez lidí s obchodními dovednostmi jsou málokdy ekonomicky úspěšné.

Jak ale objektivně určit obchodní dovednosti a změřit je, abyste najali toho pravého kandidáta na obchodníka? Jak lze zjistit, jaké faktory vstupují do složitého mixu obchodních dovedností a předurčují úspěšnost obchodníka?

 

Mapování faktorů úspěchu

Společnost TCC online nabízí hned několik nástrojů, které vám umožní tyto faktory identifikovat a efektivně změřit. Jedním z často užívaných nástrojů je tzv. success factor index zjišťovaný za pomocí modelování faktorů úspěchu.


S více než 90% pravděpodobností dokážeme vytvořit model úspěchu založený na stávajících úspěšných obchodnících dané firmy. U těchto úspěšných obchodníků vytvoříme profil jejich kompetencí, se kterým následně srovnáváme uchazeče o obchodní pozice. Logika za tímto přístupem je velmi prostá a přitom spolehlivá – identifikujeme ty uchazeče, kteří jsou z hlediska svých kompetencí a osobnostních předpokladů podobní svým úspěšným kolegům.

 

Multifaktorový osobnostní profil

Dalším spolehlivým zdrojem pro identifikaci úspěšných obchodníků jsou pak námi vyvinuté validní a reliabilní dotazníky. Využít se zde dá například Multifaktorový osobnostní profil, s jehož pomocí můžeme nahlédnout do osobnosti uchazeče a zjistit tak, zda je například dostatečně průbojný a sebevědomý, aby dokázal určitý produkt prodat.


Společnost TCC online ale disponuje i dotazníky určenými specificky pro výběr na pozici obchodníka. Jedná se o Obchodní profil FULLObchodní profil QUICK. Rozdíl mezi oběma verzemi spočívá v tom, že FULL verze obsahuje předpoklady i dovednosti pro obchodní pozice, zatímco QUICK verze mapuje pouze dovednosti.

Obchodní profil

FULL verze je tedy vhodná především tam, kde nehledáme už “hotové” obchodníky, kteří dovedou prodávat, ale jde nám i o nábor talentů, kteří ještě své předpoklady nepřetavili v obchodní dovednosti. Další oblastí, kde se vyplatí uvažovat o FULL verzi Obchodního profilu, je rozvoj stávajících obchodníků, kdy dokážeme spolehlivě určit, který z uchazečů má předpoklady pro rozvoj, díky čemuž lze přesně zacílit různé rozvojové programy jen na ty jedince, kteří mají předpoklady k rozvoji.


Ať už hledáte talenty, kteří se mohou profilovat a rozvíjet, nebo chcete osvědčenou kvalitu v podobě otřelého obchodního zástupce, TCC online má nástroje, které vám mohou výběr velmi ulehčit a uspořit tak nemalé finanční náklady na uchazeče, kteří by nepodávali požadovaný výkon.

Víte, že..

  • PRODUKTY TCC ONLINE VYUŽÍVÁ 7 Z 10-TI NEJVĚTŠÍCH BANK V ČR
    PRODUKTY TCC ONLINE VYUŽÍVÁ 7 Z 10-TI NEJVĚTŠÍCH BANK V ČR
  • PRODUKTY TCC ONLINE VYUŽÍVÁ 6 Z 10-TI NEJVĚTŠÍCH MALOOBCHODNÍCH ŘETĚZCŮ V ČR
    PRODUKTY TCC ONLINE VYUŽÍVÁ 6 Z 10-TI NEJVĚTŠÍCH MALOOBCHODNÍCH ŘETĚZCŮ V ČR
  • PRODUKTY TCC ONLINE VYUŽÍVÁ 6 Z 10-TI NEJVĚTŠÍCH POJIŠŤOVEN V ČR
    PRODUKTY TCC ONLINE VYUŽÍVÁ 6 Z 10-TI NEJVĚTŠÍCH POJIŠŤOVEN V ČR
  • PRODUKTY TCC ONLINE VYUŽÍVAJÍ 2 ZE 3 NEJVĚTŠÍCH OPERÁTORŮ V ČR
    PRODUKTY TCC ONLINE VYUŽÍVAJÍ 2 ZE 3 NEJVĚTŠÍCH OPERÁTORŮ V ČR
  • PRODUKTY TCC ONLINE POMÁHAJÍ V NEZISKOVÉM SEKTORU
    PRODUKTY TCC ONLINE POMÁHAJÍ V NEZISKOVÉM SEKTORU
  • VÍCE NEŽ POLOVINA Z 20-TI NEJVĚTŠÍCH SPOLEČNOSTÍ V ČR JIŽ VYUŽÍVÁ PRODUKTY TCC ONLINE
    VÍCE NEŽ POLOVINA Z 20-TI NEJVĚTŠÍCH SPOLEČNOSTÍ V ČR JIŽ VYUŽÍVÁ PRODUKTY TCC ONLINE
Kontaktujte nás

Chtěli byste si otestovat naše produkty? Nebo vás zajímá něco jiného? Ozvěte se nám.

Not readable? Change text. captcha txt

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.  

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Zavřít